مروري بر فیلمهای منتخب چهل و يكمين جشنواره فيلم رشد به مدت سه روز در شهرستان طبس برگزار مي شود.

طبس- سیدابوالفضل حقانی: مدیر آموزش و پرورش طبس در حاشیه مراسم افتتاحیه مروری بر فیلمهای منتخب چهل و یکمین جشنواره فیلم رشد، در گفت و گو با خبرنگار "یزدفردا" با گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيد مرتضي مطهري و هفته معلم گفت: هفته معلم، زماني است براي تجليل از مقام كساني كه در راه انبياء قدم گذاشته و به هدف الهي معلم پايبند مي باشند.

"غلامحسین طاهری" دانش آموزان را سرمايه هاي اصلي كشور خواند و افزود: مروري بر فیلمهای منتخب چهل و يكمين جشنواره فيلم رشد به مدت سه روز در شهرستان طبس برگزار مي شود و طبق روال همه ساله آموزش و پرورش با پخش فيلمهاي برگزيده اين جشنواره در مناطق مختلف كشور بر نقد و بررسي اين فيلمها توسط كارشناسان، فرهنگيان و دانش آموزان صحه مي گذارد.  

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اصل جشنواره فیلم رشد در عرصه انفجار ارتباطات و اطلاعات مي تواند يكي از موثرترين راههاي ارزشمند مقابله با تهاجم فرهنگي باشد.

وی هدف از اين جلسه را بازبيني موشكافانه و علمي دانش آموزان در فضايي خارج از محيط آموزشي دانست تا نسل نوجوان و جوان بتوانند بر هنر عظيم سینمائی كشورمان نقدي داشته باشند.

طاهری از در نظر گرفتن سيانسهاي خانوادگي براي پخش حدود 50 فيلم برگزيده چهل و يكمين جشنواره فيلم رشد سخن گفت و ابراز اميدواري كرد اين نشست ها بتواند جايگاه هنر و فرهنگ سینما، این زبان گوياي جامعه اسلامي را ارتقاء بخشد.

وی افزود: اين جشنواره از سال 1342 شروع به كار كرد كه با رويكرد آموزشي و تربيتي به نمايش فیلمهای ساخته شده توسط نسل فرهنگی و دانش آموز کشور می پردازد.

مدیر آموزش و پرورش طبس یادآور شد: حدود 50 فيلم منتخب در شهر طبس و شهر ديهوك در 12 سيانس دانش آموزي و 3 سيانس خانوادگي با حضور 3500 دانش آموز و 1000 نفر از اولياء به نمایش در خواهد آمد.

طاهری با اشاره به وجود 82 فیلم منتخب در آموزش و پرورش طبس گفت: اين فيلمها متناسب با جنسيت و مقطع تحصيلي دانش آموزان و بعد از صلاحدید کارشناسان این مدیریت به نمايش در خواهد آمد.

مدیر آموزش و پرورش طبس از تعامل جمعيت هلال احمر شهرستان طبس و مسئولين تقدير كرد و با اشاره به داوطلبی همه ساله شهرستان طبس برای برگزاری مروری بر جشنواره های فیلم رشد گفت: اين فيلمها در كمترين زمان بيشترين مضمون را به بيننده مي رساند كه اين جشنواره می تواند مكمل مناسبی برای نظام آموزشي كشور باشد.

فيلم پاتك به مدت 8 دقيقه به كارگرداني سيد جواد حسيني در افتتاحيه اين مراسم به نمايش درآمد كه با مضموني اجتماعي به بررسي نگاه جامعه به معلولين پرداخته بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا